سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فورد موستانگ (Ford Mustang)، برای سومین سال پیاپی پرفروش‌ ترین خودروی اسپرت جهان شد.

سال 1964 برای علاقه‌ مندان خودروهای آمریکایی، به‌ خصوص پونی‌ کار افسانه‌ ای فورد موستانگ، شروع یک رابطه‌ ی عاشقانه‌ ی جاودانه بود. 54 سال از رونمایی موستانگ در آمریکا می‌ گذرد و روز‌ به‌ روز به تعداد طرفداران این مدل دوست‌ داشتنی اضافه می‌ شود. برای ثابت کردن محبوبیت فورد موستانگ (Ford Mustang)، کافی است در یکی از همایش‌ های خودرویی سرتاسر جهان حضور داشته باشید. افرادی که سخت‌ تر قانع می‌ شوند، نگاهی کوتاه به آمار فروش فورد موستانگ داشته باشند. در حقیقت برای سومین سال پیاپی، موستانگ پرفروش‌ ترین خودروی اسپرت دنیا شد. موستانگ در سال 2017، با فروش 125 هزار و 809 دستگاه در بازار جهانی به‌ عنوان پرفروش‌ ترین خودروی اسپرت جهان رسید.

فورد موستانگ (Ford Mustang)فورد موستانگ (Ford Mustang)

اریک مرک، تحلیل‌ گر شرکت خودرو سازی فورد، می‌ گوید:

مردم دنیا عاشق موستانگ شده‌ اند. موستانگ نمایانگر بهترین خودروی آمریکا از لحاظ طراحی، عملکرد فنی و آزادی است که بدون توجه به مکان، در تمام دنیا جذابیت دارد.

فورد موستانگ (Ford Mustang) در خانه، 81 هزار و 866 دستگاه فروش داشته که بنابراین، بهترین بازار فروش آن در آمریکا است. اما باید توجه داشت که حدود یک‌ سوم فروش جهانی موستانگ، در دیگر کشورها بوده است. نکته‌ ی مهم‌ تر فروش فوق‌ العاده‌ ی موستانگ در چین است. چینی‌ ها در سال گذشته‌ ی میلادی، 7 هزار و 125 دستگاه فورد موستانگ (Ford Mustang) خریداری کردند تا این پونی‌کار آمریکایی، پرفروش‌ ترین خودروی دو در این کشور آسیایی باشد.

مقاله‌های مرتبط:

فورد موستانگ (Ford Mustang)

فورد موستانگ (Ford Mustang)

پیوند بین پیشرانه‌ ی V8 و فورد موستانگ (Ford Mustang) جدانشدنی است. مصداق این ادعا، فروش بالاتر نسخه‌ ی موستانگ GT با پیشرانه‌ ی 8 سیلندر V شکل 5 لیتری در برابر دیگر تیپ‌ های آن است. فروش موستانگ در بازار جهانی از سال 2015 آغاز شد و تا به‌ امروز، عنوان پرفروش‌ ترین خودروی کوپه اسپرت جهان در اختیار پونی‌ کار محبوب فورد قرار دارد. سال 2016 موستانگ در اروپا نیز موفق بود و پرفروش‌ ترین خودروی اسپرت این قاره لقب گرفت. در حال حاضر موستانگ در 146 کشور مختلف عرضه می‌ شود (سال 2016 در 140 کشور در دسترس بود) و بر اساس آمار موجود، فروش آن در سطح جهانی در طول 3 سال، به 418 هزار دستگاه رسیده است.

فورد موستانگ (Ford Mustang)فورد موستانگ (Ford Mustang)

تیم مهندسی فورد برای به‌ روز نگه‌ داشتن محصول پرطرفدار این برند، در سال 2018 مدلی جدید رونمایی کرد که با قیمت پایه‌ ی 25 هزار و 680 دلار عرضه می‌ شود. موستانگ جدید با نمای جلو و عقب متفاوت‌، حذف پیشرانه‌ ی 6 سیلندر V شکل و انتخاب نوع بهینه‌ شده قدرتمندتر پیشرانه‌ های 8 سیلندر V شکل 5 لیتری و 4 سیلندر 2.3 لیتری توربو شارژ عرضه شد. پیشرانه‌ ی 8 سیلندر V شکل با قدرت 460 اسب بخار و گشتاور 570 نیوتن‌ متر و نوع 4 سیلندر توربو شارژ با قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 475 نیوتن‌ متر بهینه شده‌ اند. هر دو نسخه‌ ی V8 و 4 سیلندر موستانگ برای انتقال قدرت به محور عقب از گیربکس 10 سرعته‌ ی اتوماتیک استفاده می‌ کنند.

فورد موستانگ (Ford Mustang)فورد موستانگ (Ford Mustang)

موستانگ جایگاه افسانه‌ ای خود را به مدت 54 سال حفظ کرده است. البته این پونی‌ کار دوست‌ داشتنی روزهای ناراحت‌ کننده‌ ای هم پشت‌ سر گذاشته؛ ولی با گذشت بیش از نیم‌ قرن، هنوز وفاداری طرفداران خود را از دست نداده است. ترکیب قدرت و طراحی زیبا سال‌ ها فقط در اختیار آمریکایی‌ ها بود؛ ولی امروز بیش از هر وقت دیگری موستانگ جهانی شده است. با توجه به تغییرات مدل جدید که بر اساس خواسته‌ های مشتریان همیشگی لحاظ شده است، احتمالاً موستانگ (Ford Mustang) در سال 2018 باز هم پرفروش‌ ترین خودروی کوپه اسپرت دنیا خواهد بود.

  برای دیدن مطلب بیشتر به سایت منبع مراجعه کنید

منبع : صائین کالا نیوز

تلگرام

خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :20
کل بازدید : 135851
کل یاداشته ها : 214


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ