سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

با عرضه‌ ی گوشی‌ های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، رقابت بین اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ ی جدیدی شده است. این دوگوشی به غیر از اینکه از آیفون 10 ارزان‌ تر هستند، در مقایسه با این گوشی از مزایای دیگری هم بهره می‌ برند. از بین این موارد مثلا می‌ توانیم به دوربین جدید، امکانات متنوع واقعیت مجازی و برخی از مزایای کلی گوشی‌ های سامسونگ اشاره کنیم. با توجه به این موضوع، در ادامه 10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون 10 را بیان می‌ کنیم.

عملکرد بهتر دوربین در محیط‌ های کم‌ نور

گلکسی اس 9

دوربین گوشی‌ های اس 9 و اس 9 پلاس از دیافراگم متغیر بهره می‌ برند و با توجه به این مشخصه، گشودگی لنز این دوربین‌ ها را می توان تا F/1.5 باز کرد. این عدد را با گشودگی دیافراگم f/1.8 لنز اصلی آیفون 10 مقایسه کنید. سنسور دوربین اس 9 در مقایسه با اس 288 درصد نور بیشتری را دریافت می‌ کند و این دریافت نور بیشتر موجب بهبود عملکرد دوربین در محیط‌ های کم‌ نور می‌ شود. علاوه بر این، سنسور دوربین گوشی‌ های اس 9 و اس 9 پلاس از حافظه‌ ی اختصاصی بهره می‌ برد که با ترکیب عکس‌ های متنوع می‌ تواند جزئیات عکس را افزایش و نویزها را کاهش دهد.

قیمت بسیار ارزان‌تر

گلکسی اس 9 پلاس با قیمت 840 دلار به فروش می‌ رسد و این در حالی است که قیمت پایه‌ ی آیفون 10 999 دلار است. این یعنی با پرداخت 160 دلار پول کمتر می‌ توانید به جای خرید یک گوشی 5.8 اینچی، یک گوشی 6.2 اینچی بخرید. اگر هم به دنبال یک گوشی هم‌ اندازه‌ ی آیفون 10 هستید و نیازی به دوربین دوگانه هم ندارید، با پرداخت 740 دلار خرید گوشی گلکسی اس 9 امکان‌ پذیر می‌ شود.

فیلمبرداری اسلوموشن بهتر

گلکسی اس 9

اگر بخواهیم میزان این بهتر بودن را با عدد بیان کنیم، فیلمبرداری اسلوموشن گلکسی اس 9 4 برابر بهتر از آیفون 10 است. گوشی‌ های اس 9 قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه در رزولوشن 720p هستند، اما آیفون 10 چه در رزولوشن 720p و چه در رزولوشن 1080p، قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن با سرعت 240 فریم بر ثانیه است. اما از این مهم‌ تر، اس 9 از قابلیتی بهره می‌ برد که تحرک ایجاد شده در صحنه را شناسایی می‌ کند و می‌ تواند به‌ طور خودکار فیلمبرداری اسلوموشن را آغاز کند.

پشتیبانی از کارت حافظه

با وجود اینکه چنین نکته‌ ای بارها و بارها در مورد تمام گوشی‌ های آیفون تکرار شده، اما از آنجایی که موضوع مهمی محسوب می‌ شود، در چنین مقایسه‌ هایی معمولا این نکته مورد توجه قرار می‌ گیرد. اختلاف قیمت آیفون 10 64 گیگابایتی با مدل 256 گیگابایتی، 150 دلار است. این اختلاف قیمت چندان کم نیست اما از آن طرف گلکسی اس 9 از کارت حافظه‌ی 400 گیگابایتی هم پشتیبانی می‌ کند و در صورت اتمام حافظه‌ ی داخلی این گوشی‌ ها، با پرداخت مبلغ نه‌ چندان زیادی می‌ توانید حافظه‌ ی گوشی را افزایش دهید.

طراحی شیک‌تر و فقدان بریدگی

گلکسی اس 9

مبحث طراحی تا حد زیادی یک موضوع سلیقه‌ ای محسوب می‌ شود. به‌عنوان مثال بریدگی آیفون 10 برای خیلی از کاربران آزار دهنده محسوب نمی‌ شود، اما این بریدگی به‌ خصوص در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ هایی که پس‌ زمینه‌ ی سفید دارند، تا حد زیادی به چشم می‌ آید. یکی دیگر از مواردی که برخی از کاربران آزار دهنده بوده این است که درصد باتری در کنار این بریدگی به نمایش در نمی‌ آید و کاربران برای مشاهده‌ ی این درصد ناچار به انجام سوایپ به سمت پایین هستند.

علاوه بر این، گلکسی اس 9 با رنگ‌ های متنوعی عرضه شده و خریداران از بین رنگ‌ های مشکی، آبی و ارغوانی می‌ توانند انتخاب کنند. اما آیفون 10 تنها در دو رنگ خاکستری و نقره‌ ای عرضه شده است.

جک هدفون

این هم یکی دیگر از مواردی است که همچنان طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. بسیاری از کاربران به استفاده از هدفون‌های بی‌ سیم روی آورده‌اند ولی از آن طرف بسیاری از کاربران استفاده از هدفون‌ های سیم‌ دار را ترجیح می‌ دهند. در روزگاری که شرکت‌ های سازنده به سمت حذف جک هدفون حرکت می‌ کنند، نسل جدید گوشی‌ های سامسونگ همچنان از جک هدفون بهره می‌ برند.

امکانات بیشتر واقعیت افزوده

گلکسی اس 9

هرچند در اپ استور اپلیکیشن‌ های واقعیت افزوده‌ ی زیادی ارائه شده است، اما گلکسی اس 9 یا اس 9 پلاس به‌ صورت پیش‌فرض از امکانات واقعیت افزوده‌ ی زیادی بهره می‌ برند. به‌ عنوان مثال، برای ترجمه‌ ی محتوای منوها، تابلوها یا دیگر موارد، می‌ توانید از بیکسبی ویژن استفاده کنید. از دیگر امکانات هم باید به آرایش مجازی اشاره کنیم که به کاربران اجازه می‌ دهد آرایش‌ های مختلف را بر صورت خود اعمال کنند. البته در این زمینه به AR Emoji اشاره نمی‌ کنیم چون در مقایسه با انیموجی حرف زیادی برای گفتن ندارد.

شارژ سریع بدون هزینه‌ ی بیشتر

این یکی از مواردی است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است. هر چند آیفون 10 در عرض 30 دقیقه می‌ تواند شارژ باتری‌ اش را به 50 درصد برساند، اما برای انجام این کار به یک شارژر 29 واتی USB-C و یک رابط USB-C به لایتنینگ نیاز دارید که چندان هم ارزان‌ قیمت نیستند. اما آداپتور موجود در جعبه‌ ی گوشی‌ های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، قادر به انجام شارژ سریع است، بدون اینکه نیازی به صرف هزینه‌ ی بیشتری داشته باشید.

استفاده از گوشی به‌ عنوان یک مینی کامپیوتر

گلکسی اس 9

کاربران با استفاده از داک Pad DeX می‌ توانند گلکسی اس 9 یا اس 9 پلاس خود را به مانیتور وصل کنند و از گوشی خود به‌ عنوان یک کامپیوتر اندرویدی استفاده کنند. این داک از صفحه‌کلید و ماوس هم پشتیبانی می‌ کند. علاوه بر این، از نمایشگر گوشی هم می‌توان به‌عنوان تاچ‌پد استفاده کرد.

امکانات چند وظیفگی

هر چند اپل امکانات «چند وظیفگی» (multitasking) را برای نسخه‌ ی آیپد iOS 11 به ارمغان آورده است، اما آیفون از چنین امکاناتی بهره نمی‌ برد. این در حالی است که گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از امکانات چند وظیفگی گسترده‌ ای بهره می‌ برند. با استفاده از این گوشی‌ ها می‌ توان دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر اجرا کرد. علاوه بر این، به لطف مشخصه‌ ی App Pair که گلکسی نوت 8 آن را به ارمغان آورد، کاربران فقط با یک ضربه می‌ توانند دو اپلیکیشن را به‌ صورت همزمان اجرا کنند.

تلگرام
منبعtomsguide

  

تویوتا آئوریس جدید (Toyota Auris 2018) رسما در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 رونمایی شد. این خودرو هاچ بک از سیستم هیبریدی جدید شرکت تویوتا به منظور بهره‌ وری بهتر قدرت بهره می‌ برد.

با گذشت 20 سال از موفقیت توسعه هیبرید و حضور در بازار، تویوتا تصمیم گرفته است تا استراتژی جدیدی را برای ادامه راه در نظر بگیرد. در همین راستا آن‌ ها دو نیروی برق هیبریدی (یکی به سبک سنتی برای بهره‌ وری از سوخت و رانندگی آرام و دیگری ارائه کننده قدرت بیشتر برای ارائه رانندگی پویاتر ) را برای مدل‌ های اصلی خود ارائه کرده‌ اند. برای نخستین بار، این تکنولوژی جدید سیستم هیبریدی را می‌ توانیم در تویوتا آئوریس جدید ببینیم که در نمایشگاه بین‌ المللی ژنو رونمایی شد. البته این رونمایی با تاخیر چند ماهه انجام شد، زیرا قرار بود در نمایشگاه دیترویت شاهد معرفی آن باشیم.

تویوتا آئوریستویوتا آئوریس

این خودرو هاچ بک مبتنی بر پلتفرم TNGA طراحی شده و قرار است با پیشرانه 1.2 لیتری توربو روانه بازارها شود. یک سیستم هیبریدی مشابه نیز که از پیشرانه 1.8 لیتری قدرت می‌ گیرد و قادر به تولید 122 اسب بخار انرژی است نیز وجود دارد. تویوتا این پیشرانه را آرام، مبتنی بر سیستم انتقال مستقیم و کاملا واکنشگرا است و با هزینه‌ ی کم مالکیت بدون نیاز به شارژ مجدد پلاگین، از انتشار CO2 کمی بهره می‌ برد.

تویوتا آئوریستویوتا آئوریس

اگر می‌ خواهید قدرت بیشتری به دست آورید، این قول ژاپنی خوشحال می‌ شود که یک مدل دیگر هیبریدی 2.0 لیتری توسعه پیدا کرده‌ ی خود را نیز به فروش برساند. این پیشرانه می‌ تواند قدرت 180 اسب بخار را تولید کند. به منظور ارائه تجربه رانندگی بهتر نیز، تویوتا آئوریس جدید مجهز به پیشرانه 1.2 لیتری از پدال‌ های روی فرمان بهره می‌ برد.

تویوتا آئوریستویوتا آئوریستویوتا آئوریستویوتا آئوریستویوتا آئوریستویوتا آئوریستویوتا آئوریستویوتا آئوریس

تویوتا می‌ گوید که هدف از طراحی نسل جدید هاچ بک آئوریس ساختن خودرویی جسور و پویا در سگمنت خود است. هرچند تویوتا برای تغییر طراحی نسل سوم این خودرو خود محافظه کارانه عمل کرده است، اما اسپورت‌ تر از نسل‌ های گذشته خود به نظر می‌ رسد.

تلگرام

  

ال جی ایکس 4 (LG X4) رسما معرفی شد. گوشی ارزان قیمت ال جی از یک نمایشگر ال 5.3 اینچی و مشخصات پایین‌ رده‌ ای برخوردار است. در ادامه با ال جی X4 بیشتر آشنا شوید.

ال جی الکترونیکس در بهمن ماه گذشته رسما از یک گوشی ارزان قیمت اندرویدی به نام ال جی ایکس 4 پلاس پرده برداری کرد. در آن زمان ما هم متعجب شدیم که چرا غول کره‌ ای از نسخه اصلی این گوشی حرفی نزد، اما بعدها در شبکه‌ های اجتماعی خبر از رونمایی LG X4 به عنوان نسخه‌ ی ارزان قیمت‌ تر آن خبر داد. حال این گوشی هوشمند رسما معرفی شده است. ال جی ایکس 4 از نظر ظاهری کاملا مشابه مدل ایکس 4 پلاس است، اما در عین حال از مشخصات فنی داخلی متفاونی برخوردار است.

مشخصات فنی ال جی ایکس 4

گوشی ال جی ایکس 4 از تاییدیه نظامی MIL-STD-810G برخوردار است که در مدل ایکس 4 پلاس نیز حضور داشت. علاوه بر این، پشتیبانی از HD DMB نیز در این گوشی به چشم می‌ خورد که می‌ تواند تجربه‌ ی تماشای تلویزیون بر روی صفحه گوشی هوشمند شما را به ارمغان بیاورد. این محصول از یک نمایشگر 5.3 اینچی با وضوح HD و نسبت 16:9 برخوردار بوده و نظیر نسل پیشین خود از یک تراشه اسنپدراگون 425 همراه رم 2 گیگابایتی قدرت می‌ گیرد. البته حافظه داخلی آن به 32 گیگابایت کاهش پیدا کرده است.

ال جی ایکس 4ال جی ایکس 4

ال جی تغییر کوچکی را نیز در دوربین این گوشی اعمال کرده و ال جی ایکس 4 را همراه با دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی همراه فلاش LED و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تولید کرده است. ظرفیت باتری این گوشی 3000 میلی‌ آمپر ساعت بوده و سیستم عامل آن نیز اندروید 7 نوقا با قابلیت ارتقا به اندروید 7.1.2 خواهد بود. سنسور اثر انگشت این گوشی می‌ تواند برای قابلیت سیستم پرداختی LG Pay نیز مورد استفاده قرار گیرد. از امکانات ارتباطی این گوشی نیز باید به 4G LTE، وای فای 802.11 b/g/n،‌ بلوتوث 4.2، ان اف سی و پشتیبانی از دو سیم کارت اشاره کرد.

قیمت ال جی ایکس 4

ال جی ایکس 4 قرار است در دو رنگ مشکی و طلایی، با قیمت 273 دلار روانه برخی بازار کره جنوبی شود. حال این که سایر بازارهای جهانی نیز می‌ توانند از آن میزبانی کنند یا خیر، منوط به تصمیم شرکت ال جی خواهد بود.

تلگرام

  

امسال همانند سال‌ های پیشین، تکنولوژی‌ ها و گجت‌ های جدیدی در کنگره جهانی موبایل معرفی شدند؛ اما عنوان بدترین و بهترین محصولات نمایشگاه MWC 2018 به کدام دیوایس‌ ها می‌ رسد؟

اگرچه نمایشگاه MWC امسال بیشتر از هر گجت دیگری، تحت تاثیر پرچمداران جدید سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس قرار گرفته بود اما کمپانی‌ هایی نظیر سونی، ال جی، نوکیا و هواوی تلاش کردند تا در کمال آرامش و خونسردی به معرفی محصولات جدیدشان بپردازند. محصولاتی که در نوع خود بی‌ نظیر، جذاب و جالب بودند و توانستند تا روزهای پایانی نمایشگاه، بارسلون را به عنوان جذاب‌ ترین شهر تکنولوژی دنیا نگه دارند.

کمپانی‌ های بسیار زیادی از شرکت‌ های مشهور گرفته تا کمپانی‌های چینی گمنام در این نمایشگاه حضور داشتند اما القاب بهترین و بدترین، تنها به تعداد معدودی از محصولات این کمپانی‌ ها می‌ رسد. اما بدترین و بهترین های نمایشگاه MWC 2018 کدامند؟

بهترین موبایل های MWC 2018

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

بدترین‌های MWC 2018

شاید آوردن نام گلکسی اس 9 و برادرش (Galaxy S9 & S9 Plus) به عنوان بهترین گوشی های MWC 2018 کاری بس کلیشه‌ ای باشد اما اگر واقع‌ بین باشیم، خواهیم دید با قیمت 720 دلار هیچ تلفن هوشمند اندرویدی نمی‌ تواند عملکردی بهتر از پرچمداران نیمه اول 2018 سامسونگ داشته باشد. دوربین باز طراحی شده با دو دیافراگم متفاوت، ظاهر زیبا و شکیل به دور از هر گونه حاشیه و استفاده از قدرتمندترین چیپست‌ ها تا به امروز، همه و همه گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را به بهترین موبایل‌ های نمایشگاه MWC امسال تبدیل می‌ کنند.

نوکیا 7 پلاس

شاید از حضور نوکیا 7 پلاس در جمع بهترین گوشی‌ های نمایشگاه امسال تعجب کنید، اما باید بدانید متقاضیان گوشی‌ های اقتصادی در حال افزایش شدیدی است و 7 پلاس می تواند پاسخگوی تمامی نیازهای این دسته از کاربران باشد. گوشی جدید نوکیا نه تنها می‌ تواند از پس کارهای روزمره و سبک بر بیاید، بلکه از نسبت نمایشگر 18:9، دوربین دوگانه با لنز تله‌ فوتو، حافظه ذخیره‌ سازی بالا، اندروید خالص، چیپست کم مصرف و باتری حجیم برخوردار است و حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد. نوکیا برچسب قیمتی 399 یورویی روی 7 پلاس گذاشته و به نظر می‌ رسد این موبایل پتانسیل لازم برای افزایش ارزش سهام HMD، کمپانی مادر نوکیا را داشته باشد.

سونی اکسپریا ایکس زد 2 و نسخه کامپکت آن

سال‌ ها بود که از تلفن‌ های هوشمند تولیدی سونی، تصور مکعب مستطیلی داشتیم اما بالاخره سران ژاپنی در نمایشگاه امسال سنت‌ شکنی کردند و دستی به سر و روی پرچمداران سرزمین آفتاب کشیدند. با طراحی جدید مهندسان سونی، حالا نسبت نمایشگر به بدنه به بیش از 80 درصد رسیده و از نسبت 18:9 در صفحه نمایش استفاده می‌ کند که گویی به یک استاندارد نانوشته در میان تلفن‌ های هوشمند تبدیل شده است.

ایکس زد 2 تمامی شاخصه‌ های یک پرچمدار سال 2018 را دارد، از قبیل چیپست اسنپدراگون 845، گواهی طراحی ضدآب، نمایشرگر HDR و دوربین‌ های قدرتمندی که می‌ توانند ویدیوهای اسلوموشن زیبایی ثبت کنند. حتی در برخی موارد نظیر تصاویر true HDR و ویدیوهای 1080p اسلوموشن، از پرچمدار جدید سامسونگ نیز عملکرد بهتری از خود نشان می‌ دهد و رقیب سرسختی برای گلکسی اس 9 محسوب می‌ شود.

بهترین تبلت MWC 2018

هواوی مدیاپد ام 5

اگرچه تبلت‌ های زیادی در نمایشگاه امسال معرفی نشدند اما اگر بخواهیم به بهترین آن‌ ها اشاره کنیم، باید انگشتمان را به سمت نسخه 8.4 اینچی مدیاپد 5 دراز کنیم. طراحی زیبا و ساده، عمر زیاد باتری، مشخصات سخت افزاری بالاتر از متوسط، اسپیکرهای استریوی هارمن و قابلیت اتصال به شبکه LTE از جمله امکاناتی است که در قبال پرداخت 399 یورو، در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بهترین تکنولوژی MWC 2018

ویوو اپکس

بهترین تکنولوژی تحت استفاده در کنگره جهانی موبایل 2018 به ویوو اپکس می‌ رسد که از حسگر تشخیص اثر انگشت درون نمایشگر و دوربین جمع‌ شونده سلفی بهره می‌ برد و آن را در زمره بهترین محصولات نمایشگاه MWC 2018 قرار می‌ دهند. البته پیش‌ تر نیز ویوو در گوشی X20 Plus UD از فناوری حسگر تشخیص اثر انگشت درون نمایشگر استفاده کرده بود اما آنچه با خود در نمایشگاه امسال آورده، نسل جدیدی از این فناوری شناخته می‌ شود و حسگر می‌ تواند در هر مکانی از نمایشگر قرار بگیرد. برای نمونه، حسگر می‌ تواند در وسط یا پایین نمایشگر قرار بگیرد تا قفل دستگاه با راحتی بیشتری باز شود.

فناوری جدید ویوو امیدوارکننده به نظر می‌ رسد و احتمالا در آینده نزدیک دیگر خبری از حسگر فیزیکی برای تشخیص اثر انگشت روی اسمارت فون‌ ها نخواهد بود.

دوربین جمع‌ شونده سلفی نیز از دیگر قابلیت‌ های جذاب ویوو اپکس شناخته می‌ شود. این ویژگی به نمای یک دست و زیبای جلویی گوشی کمک شایانی می‌ کند و حاشیه‌ های دور نمایشگر را به حداقل می‌ رساند.

بدترین‌های MWC 2018

برآمدگی زشت!

شرکت‌ های زیادی نظیر ایسوس و کمپانی‌ های گمنام چینی در نمایشگاه MWC امسال کپی ناشیانه‌ ای از طراحی آیفون ایکس زدند و محصولاتشان را شبیه به آخرین نسل آیفون تولید کردند. برخی از این گوشی‌ ها به قدری نازیبا طراحی شده بودند که قسمت‌های اطراف اسپیکر مکالمه هیچ عملکردی نداشتند و به صرف شباهت به آیفون ایکس، سیاه طراحی شده بودند. برخی دیگر نیز فراموش کرده بودند تا حاشیه قسمت پایینی نمایشگر را حذف کنند و دو برآمدگی یکی در بالا و دیگری در پایین صفحه نمایش به چشم می‌ خورد.

تغییر زبان طراحی یکی از کلیدی ترین روش‌ ها برای افزایش فروش محصولات است، اما تفییر به چه قیمتی؟ سال گذشته سامسونگ نیز دست به تغییر زبان طراحی تلفن‌ های هوشمند پرچمدارش زد و نتیجه کار، حذف حاشیه‌ های طرفین نمایشگر و به حداقل رساندن حاشیه‌ های بالایی و پایینی بود که در مجموع ظاهری بسیار زیبا و شکیل برای گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به ارمغان آورد.

کمی بعد از آن هم اپل به معرفی آیفون ایکس، به روش دیگری اقدام به حذف حاشیه‌ ها کرده بود اما به عقیده بسیاری، طراحی اپل چندان متناسب، هماهنگ و زیبا نبود. با این وجود، کمپانی‌ های چینی کورکورانه از طراحی اپل تقلید کردند و بدون توجه به ظاهر نهایی محصولاتشان، آن‌ ها را در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادند. با همه این تفاسیر، اگر شخصی خواهان تلفن هوشمندی با شمایل آیفون ایکس باشد، به سراغ فروشگاه‌ های اپل خواهد رفت و به هیچ عنوان نظرش به سوی طراحی‌ های ناشیانه چینی جلب نخواهد شد.

بدترین‌های MWC 2018

هوش مصنوعی یا امکانات اضافه؟

وقتی می‌ گوییم یک تلفن هوشمند از هوش مصنوعی برخوردار است یعنی دقیقا چه انتظاری از دیوایس داریم؟ «هوش مصنوعی» عبارتی جادویی است که هر فردی با شنیدن آن تصور می‌ کند دستگاه از قابلیت‌ های عجیب و غریبی برخوردار است و می‌ تواند کارهای خرق عادت انجام بدهد. اما در عمل، این ویژگی تنها به وجود قابلیت‌ های اضافه‌ تری نسبت به گذشته اشاره می‌ کند و نمی‌ تواند به تنهایی دلیل خوبی برای تغییر یک تلفن همراه باشد. گرچه وجود هوش مصنوعی مفیدتر از فقدان آن است اما نمی‌ توان تلفن هوشمندی معرفی کرد که از قابلیت‌ های مهم و کلیدی آن «هوش مصنوعی» باشد! پر واضح است که قابلیت‌ های هوش مصنوعی در نگاه کاربر، عملکردی مبنی بر وجود هوش مصنوعی محسوب نمی‌ شود و شاید بهترین تعریف از آن از دید کاربران، امکانات اضافه باشد.

به نظر شما چه محصولات یا تکنولوژی‌ های دیگری می‌توانستند در لیست بدترین و بهترین محصولات نمایشگاه MWC 2018 قرار بگیرند؟

تلگرام

  

لپ تاپ های پریمیوم لنوو یوگا 730 (Lenovo Yoga 730) در دو سایز 13 و 15 اینچی معرفی شدند. این لپ تاپ ها با قیمت کمتر از 880 دلار، از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بوده و ظاهر آن‌ ها شیک و مدرن است. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها همراه ما باشید.

لپ تاپ های خانواده لنوو یوگا 730 ساعاتی پیش در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شدند. این لپ تاپ ها همراه با برخی از نوآوری‌ های سری 900 یوگا (با قیمت بیش از 1200 دلار) از قیمت به مراتب کمتری (880 دلار) برخوردار هستند تا ارزش خرید آن‌ ها نیز بالا باشد. این محصول در دو اندازه مختلف 13 و 15 اینچی عرضه می‌ شود و برای طراحی آن نیز از مدل یوگا 920 الهام گرفته شده است، اما نباید شما انتظار کیفیت ساخت بالایی مشابه آن را داشته باشید.

لپ تاپ های پریمیوم لنوو یوگا 730

از نظر مشخصات فنی، لنوو یوگا 730 را می‌ توان با بسیاری از بزرگان بازار مقایسه کرد. این محصول از یک پردازنده نسل هشتمی Intel Core i7 و رم 16 گیگابایتی برخوردار است. هر دو مدل آن ارائه کننده یک نمایشگر 4K UHD IPS ال سی دی هستند. مدل 15 اینچی از یک کارت گرافیک مجزای GeForce GTX 1050 برخوردار است که نسبت به کارت گرافیک داخلی سریع‌ تر است. به همین خاطر است که نسخه 15 اینچی لنوو یوگا 730 نه تنها از ظرفیت‌ های گیمینگ برخوردار بوده، بلکه می‌ تواند مناسب افراد خلاقی همچون ویرایشگران ویدیویی و طراحان گرافیکی نیز باشد.

لپ تاپ های پریمیوم لنوو یوگا 730

بدیهی است که بدون ارائه جزئیاتی دقیق و شماره مدل‌ های پردازنده، رم و فضای ذخیره سازی SSD نمی‌توان در مورد عملکرد آن‌ ها قضاوت کرد و ما تنها می‌ توانیم بررسی اولیه‌ ای از این محصول داشته باشیم. ایده کلی این است که کامپیوترهای جدید لنوو می‌ توانند تجربه پردازش خوبی را در قیمت به مراتب پایین‌ تر از همتایان رده بالاتر خود به دست آورند. لپ تاپ های 13 و 15 اینچی لنوو یوگا 730 استفاده‌ های متفاوتی از یکدیگر دارند. مدل‌ های 15 اینچی می‌ توانند جایگزین دسکتاپ شما شده و بر روی میز کار شما قرار گیرند، این درحالی است که مدل‌ های 13 اینچی بعضا محصولاتی قابل حمل بوده و برای کسانی مناسب هستند که زیاد نقل مکان کرده و نیازمند یک لپ تاپ نسبتا سبک برای همراهی با خود هستند.

مقاله‌های مرتبط:

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید پرو 2017

لپ تاپ های پریمیوم لنوو یوگا 730

تفاوت مدل 15 اینچی و 13 اینچی

عمده‌ترین تفاوت این مدل‌ ها وزن آن‌ ها است و اگر گزینه‌ ی یک کارت گرافیک انویدیا در مدل 15 اینچی را کنار بگذاریم، عملا تفاوتی در قدرت پردازشی آن‌ ها وجود ندارد. مدل 13 اینچی 1.1 کیلوگرم وزن داشته و این وزن در مدل 15 اینچی برابر با 1.8 کیلوگرم است. همچنین درگاه‌ های ورودی و خروجی در مدل 13 اینچی به لطف 2 درگاه تاندربولت 3 USB‌ نوع C بهتر از دو درگاه معمولی USB 3.0 در مدل 15 اینچی است. شاید عدم استفاده از تاندربولت 3 در مدل 15 اینچی به این خاطر بوده است که مدل 13 اینچی به خاطر سایز کوچکی که دارد بیشتر نیازمند هر از گاهی اتصال به یک مانیتور بزرگ‌ تر است، در حالی که مدل 15 اینچی اندازه‌ ی کافی را برای استفاده در هر شرایطی ارائه می‌ کند. درگاه USB نوع C تاندربولت 3 به طور استاندارد می‌ تواند به یک لپ تاپ، دو مانیتور 4K و حتی یک کارت گرافیک اکسترنال متصل شود؛ اگر چه برای خرید یک کارت گرافیک اکسترنال باید تحقیق زیادی کنید تا بتواند این سیستم پاسخگوی اتصال به آن باشد.

لپ تاپ های پریمیوم لنوو یوگا 730

لپ تاپ های پریمیوم لنوو یوگا 730

ما موفق شدیم در طول معرفی لپ تاپ های پریمیوم لنوو یوگا 730 آن‌ ها را در دست بگیریم. کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در آن‌ ها بسیار خوب و مناسب است و احساس خوبی با استفاده از آن‌ ها به شما دست می‌ دهد، اما لازم به ذکر است که آن‌ ها کمی نسبت به مدل‌ های گران قیمت‌ تر از ضخامت بیشتری برخور دارند. با تمام این تفاسیر طراحی آن‌ ها بسیار شبیه به مدل‌ های گران قیمت‌ تر از خود است و باید انتظار بازخورد بسیار خوبی را از سوی منتقدان برای این لپ تاپ ها در سال جاری داشته باشیم.

تلگرام

  
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :22
کل بازدید : 135737
کل یاداشته ها : 214


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ